Memoir '44

Forgatókönyvek - Áttörés Marosvásárhely felé

Áttörés Marosvásárhely felé

1940 június 26-án a szovjet csapatok megkezdték Besszarábia annektálását, amely terület a cári Oroszország része volt a nagy októberi forradalomig, mikor Románia vette át a terület adminisztrációját. Minden a terveknek megfelelően haladt a szovjetek számára, de időközben a román vezérkar eltökélte magát, és parancsba adta Besszarábia egy piciny részének megtartását, a Herţa régióét.

A szovjetek nagyon megharagudtak a román ellenállás miatt, ezért még aznap hadat üzentek Romániának, s megkezdték az ország elfoglalását. Ez egyáltalán nem jött jól Németországnak, mivel a ploieşti olajfinomítok nagy értéket képviseltek neki, de egy tökéletes alkalom volt Magyarország számára, hogy Erdélyt visszavegye s a Magyar Királyság protektorátusának kiáltsa ki. A szovjetek beleegyeztek a hadművelet támogatásába hadi ellátmánnyal és légitámogatással. Németország is remélte, hogy Erdély elfoglalásával a Barbarossa hadművelet jóval könnyebb lesz (ez éppen újratervezési fázisban lévén, mivel a helyzet a Balkánon drasztikusan megváltozott), ha egy tengelyhez tartozó ország veszi át a területet és nem a szovjetek. Hogy a helyzetet a lehető legkönnyebbé tegyék a magyarok számára, német ejtőernyősöket öltöztettek be magyar ejtőernyősöknek és Marosvásárhely környékére dobták őket támogatásként, míg a támogató Stukákat magyar katonai jelzésekkel látták el.

Az 'indulás'-t vitéz nagybányai Horthy Miklós adta ki június 27-én; az 1. magyar hadsereg számára a célpont 'kincses Kolozsvár' volt, míg a 3. magyar hadsereg célpontja a székelyek fővárosa, Marosvásárhely volt. Ahogy a magyarok átlépték a határt, a kolozsvári és marosvásárhelyi magyarok fellázadtak a helyi hatóságok ellen és átvették az irányítást mindkét város fölött és várták a honvédek érkezését.

Eligazítás:

Magyarok: 6 parancskártya
Te kezdesz.

Románok: 5 parancskártya

Győzelmi feltételek:

10 kitüntetés

A magyaroknak kötelező elérni egy Marosvásárhellyel illetve Kolozsvárral szomszédos mezőt azért, hogy nyerjenek. Vásárhely elérése végleges kitüntetésnek számít a magyarok számára.

Marosvásárhely és Kolozsvár végleges kitüntetés mezők a románok számára (ha el is hagyják a hexát, a kitüntetés még az övék).

A Nagy-Pietrosz és Dés végleges kitüntetés mezők a magyarok számára.

Különleges szabályok:

A magyarok első köre előtt a magyar játékos két gyalogos figurát dob le a csatacsillag fölött 10 centivel. Ha a figura egy folyó mezőre esik, az egység kiesett a játékból, de nem számít kitüntetésnek. Ha az egység egy ellenséges egység mezőjére érkezik, az egységet egy szomszédos mezőre kell felrakni, s azonnal támadhatnak rá a románok. Ha az egység egy barátságos egység mezőjére érkezik, az egységet egy szomszédos mezőre kell felrakni. Az egység helyét mindig a figura feje határozza meg. A két gyalogos egység az "álruhás" Fallschirmjaegerek, 3 figurás elit egységek.

Az olasz jelvénnyel jelölt tengely egységek elit pánclélosok (4 figura) vagy elit gyalogosok (kettőt mozog s támad).

A marosvásárhelyi és kolozsvári tengely egységekre a francia ellenállás szabályait kell alkalmazni.

A lovas jelvénnyel jelölt tengely egység lovasság (lásd Eastern Front).

Az olasz utászjelvénnyel ellátott egység magyar utászokat jelöl (lásd Terrain Pack).

A mobil tüzérségi jelvénnyel ellátott tengely tüzérség önjáró tüzérséget jelöl (lásd Pacific Theater).

A francia jelvénnyel ellátott szövetséges egységek elit páncélosok (4 figura) illetve elit gyalogosok(kettőt mozog s támad).
Francia jelvényt használtam, mivel nincs román jelvényhez hasonló.

Csak szövetséges gyalogosok használhatják a Zilah környéki kiserődöket védelmi állásként.

Légiszabályok használata opcionális: ha érvényben vannak, a magyar játékos kap 2 Air Sortie kártyát, melyek közül az egyiket kötelező módon csak a magyar balszárnyon játszhat ki s csak szovjet gépet hívhat be (szovjet légitámogatás). Ha nincsenek is érvényben a légiszabályok, a magyar játékos kétszer használhat Recon kártyát Légicsapásként (Air Power).

Felhasznált irodalom:

http://crowland.uw.hu/images/csata/delvidek.html
Wikipédia
"Bolond fantáziám" :)

A küldetést nemesszili készítette.

Külön köszönet Dávidnak tippjeiért és haverjaimnak tesztelésért.

Megjegyzések: A játékban kettővel több gyalogos figura van használva mindkét oldalon. Tank figurával vagy bármivel helyettesíthetőek.
A játékot ajánlott két pakli parancskártyával játszani.

Vissza a cikkek listájához

Nem hivatalos magyar rajongói Memoir'44 weblap. A Memoir'44 játék a Days of Wonder kiadó védjegyzett terméke.

RSS | Készült 2006-ban a Gémklub és az AionNET Kft. támogatásával.

Webáruház fejlesztés - Webáruház készítés