Memoir '44

Mi az a Memoir '44

A Memoir '44 egy II. világháborús környezetben játszódó társasjáték, amely egyaránt igényel taktikai, stratégiai érzéket, és egy jó adag szerencsét is... akárcsak az igazi háború. Szerencsére itt nincs haslövés, puskapor- és hullaszag, csupán egy tásasjátéktábla, kártyákkal és figurákkal, amelyekkel újrajátszhatjuk a II. világháború nagy csatáit.

Ezen az oldalon igyekszünk összegyűjteni a magyar nyelvű információkat, szabályokat, forgatókönyveket, hogy ezeket a játék kedvelőivel megosszuk, illetve ha van kedvetek, ti is elküldhetitket a saját ötleteket, szcenariókat, szabályokat.

Az oldal menüje reményeink szerint eléggé értelemszerű, a Szabályok link alatt a hivatalos és a nem hivatalos, játékosok által kitalált szabályokat és segédleteket találhatjátok, a Forgatókönyvek link a hivatalos és nem hivatalos szcenariók közé visz el minket, a Cikkek, írások oldalon vegyes témakörben lesznek majd dolgozatok, amik a korszakhoz és a játékhoz valamilyen módon kapcsolódnak. Van még vásárlás, amely link szponzorunk weboldalára mutat, képtár, és egy egyszerű fórumot is raktunk az oldalra, ha valaki beszélgetni akarna... Ha lesznek gyakran feltett kérdések, akkor az oldal azon része is fejlődésnek fog indulni...

A játék, ellentétben sok harci-szimulációs játékkal, egyszerű és pörgős, a szabályok könnyen megjegyezhetőek, egy játék visszavágóval együtt 1-1,5 óra alatt lemegy. Miért is emeltük ki a visszavágót itt máris? Jól tudjuk, hogy az eredeti háborúban gyakran állt fenn az a helyzet, hogy valamelyik fél jobban el volt látva emberrel, munícióval, felszereléssel, mint a másik, és ez aztán jelentős hatással volt az adott ütközet végkimenetelére. Mivel a Memoir '44-ben általában történelmi helyzeteket játszunk újra, így az egyes szcenariók (forgatókönyvek) vagy valósághűek, és akkor az egyik fél esetleg jelentős hátrányban kezd, vagy kiegyensúlyozottak, de akkor viszont nem sok közük lesz az eredeti ütközethez. A Memoir '44 tervezői zsendiálisan vágták át ezt a gordiuszi csomót... egy rendes játék mindig magában foglalja azt, hogy a 2 játékos az első menet után helyet cserél, és újra lejátszák a csatát. Hogy ki lesz a végső győztes, az pedig összesítés során derül ki, miután mind a 2 játékos játszott a gyöngébb és az erősebb oldallal egyaránt.

Mi van a dobozban? Egy két oldalú játéktábla, az egyik oldal a partraszállós csatáknak. Amerikai és német csapatok (gyalogság, tüzérség, páncélosok - ezek mind figurák), egy csomag kártya, ami lényegében a játékot vezérli, különféle háborús akadályok és objektumok (bunker, híd, tankcsapda, szögesdrót), és egy csomó terület-hexa (erdők, folyók, dombok, vársok, stb.), amivel a különböző csaták térképeit tudjuk a játéktáblán kirakni. Ebből az is látszik, hogy a játéktér lényegében minden alkalommal más lehet, ami végtelen lehetőségeket kínál. Van még egy szabálykönyv, és egy 16 csata-forgatókönyvet tartalmazó füzet, amely forgatókönyvek leginkább az 1944-45-ös évek nyugati fronton történt eseményeit dolgozzák fel (D-nap, Pegazus híd, stb.).

Az alapjátékhoz jelenleg 4 kiegészítő kapható:
1. Terrain Pack: ez a kiegészítő jelentősen megnöveli az alapjátékban található hexák mennyiségét és fajtáit (utak, vasutak, oázis, mocsár, hegyek, stb.) Új objektumok: úttorlasz, pontonhíd, vonat, vasúti híd, stb. Aknazmezők, mesterlövészek, valamint négy új forgatókönyv ami alkalmazza az újdonságokat, és szabályok is vannak az új dolgokhoz.
2. Eastern Front: Keleti front, téli táj hexák, orosz csapatok. 8 keleti frontos csatát is találunk a dobozban.
3. Pacific Theatre: Csendes óceáni hadszíntér, japán hadsereg, új trópusi hexák, néhány új szabály + 8 csata a Csendes óceáni szigetvilág második világháborús eseményeiből.
4. Egyik oldalán sivatagot, másik oldalán téli tájat ábrázoló kiegészítő játéktábla. Ez azoknak ajánlott, akik szeretnék a játékélményt tökéletesíteni, és a Terrain Pack sivatagi, illetve az Eastern Front téli hexáit nem az alap játéktábla zöld mezőire pakolnák.

Az alapjáték és a kiegészítők szabályait letölheted oldalunkról, a szabályok menüpontra kattintva.

Nálam fontos szempont volt a játék gyorsasága, mivel munkámból adódóan állandó időhiányban szenvedek, így a 4-5 órán át tartó, komolyabb szimulációs játékok mondhatni nem férnek bele az életembe... Ezért volt remek dolog rátalálni erre a jó kis játékra... :)

A rövid bevezetőt írta, és az oldalt szerkeszti: zp

Vissza a főoldalra

Nem hivatalos magyar rajongói Memoir'44 weblap. A Memoir'44 játék a Days of Wonder kiadó védjegyzett terméke.

RSS | Készült 2006-ban a Gémklub és az AionNET Kft. támogatásával.

Webáruház fejlesztés - Webáruház készítés